cele-mai-importante-vitamine-pentru-iarna-109 ➊ Cele mai importante vitamine pentru iarna • Medimeu.ro
60 opinii Despre medicamente, suplimente și produse cosmetice
3 074 produse în 142 categorii

Cele mai importante vitamine pentru iarna

Cele mai importante vitamine pentru iarnaCele mai importante vitamine pentru iarna

La primul semn de frig, chiar inainte de venirea iernii, multi dintre noi consuma produse sau chiar suplimente de vitamina C, gandindu-se ca aceasta face parte din topul vitaminelor pentru iarna. Dar exista si alte vitamine de care organismul are nevoie. Multe dintre acestea, joaca un rol important in intarirea sistemului imunitar, cresterea nivelului de energie, pastrarea frumusetii tenului si mentinerea unei stari de vitalitate corespunzatoare.

 

  • Care vitamine sunt cele mai importante?

  • Ce importanta au vitaminele?

Vitamina C

Este una dintre vitaminele esentiale in lupta cu gripa in sezonul rece. Contrar credintelor populare, vitamina C nu impiedica raceala si gripa dar poate reduce durata si severitatea simptomelor. Are un puternic rol antioxidant. Acest lucru inseamna ca protejeaza organismul impotriva bolilor, inclusiv a celor cardiovasculare sau a cancerului. Este vitala pentru producerea de colagen, care intra in compozita tesuturilor si a oaselor. Daca veti consuma o gama larga de fructe si legume proaspete in fiecare zi, veti avea un nivel echilibrat de vitamina c. Citrice, kiwi, capsuni si afine sunt o sursa excelenta de vitamina C ca si legumele verzi (varza, broccoli, fasolea) dar si cartofii. Doza recomandata de vitamina C este de 40 mg pe zi pentru adulti si 25 mg pe zi pentru copii. O puteti gasi fie sub forma de tablete fie sub forma de pulbere sau picaturi. In cazul in care copiii nu suporta gustul, o puteti amesteca cu putin iaurt.

Vitamina A

Aceasta vitamina, ca si altele, are importante calitati antioxidante. Antioxidantii ajuta la prevenirea actiunii invazive a radicalilor liber, substante care pot duce la imbolnaviri. Vitamina A, este cea care ajuta ochii sa se adapteze la diferite niveluri de lumina, lucru important mai ales pe timp de iarna. Vitamina A este importanta pentru repararea tesuturilor necesare pentru cresterea si dezvoltarea organismului. Este esentiala pentru intarirea sistemului imunitar si mentierea unui vaz sanatos. Principalii furnizori de vitamina A, sunt: laptele, margarina fortificata, galbenusul de ou, ficatul, pestele gras: hering, ton, sardine, morcovii, rosiile, fructele, legumele cu frunze verzi, mango si caisele. Dozele prea mari de vitamina A sunt toxice si pot cauza probleme ale ficatului si complicatii in timpul sarcinii. Aportul zilnic recomandat este de 600 mg pentru femei si 700 mg pentru barbati.

Vitamina E

Vitamina E actioneaza ca un antioxidant cu rol in protejarea membranelor celulare de diferite agresiuni si se considera ca poate apara celulele inclusiv de boli de tipul cancerului sau cele cardiovasculare. Principalele surse de alimentecare contin aceasta vitamina sunt: nucile, uleiurile vegetale, legume cu frunze verzi: broccoli, spanac, varza, cereale. Deficitul este foarte rar. Aportul zilnic recomandat pentru adulti este de 10 g.

Vitamina D

Uneori, pe parcursul iernii, nu ne putem inalni cu soarele decat maxim cateva saptamani, la un moment dat. Deoarece vitamina Deste furnizata mai ales de lumina soarelui, cei care locuiesc in nord, de obicei nu pot beneficia de ea. Deficientele de vitamina D pot duce la probleme cognitive, astm, boli cardiovasculare si chiar cancer. In lipsa soarelui, putem obtine vitamina D, din diverse alimente si bauturi. Ideal ar fi sa se verifice, prin analize de sange daca aceasta vitamina atinge un nivel optim in organismul dvs. Principalele surse de vitamina D: produsele lactate, peste gras: somon, sardine, margarina si oua.

Zinc

Una dintre vitaminele magice care apara organismul de gripa este zincul. Nu doar zincul stimuleaza imunitatea, dar este foarte important intrucat s-a dovedit, ca atunci cand exista in cantitati optime, scurteaza durata bolilor. Alimente bogate in zinc sunt: stridiile, ficatul de vitel sau porc, soia, fasolea, cerealele, seminte de dovleac, nuci, mazare, peste. Zincul se poate gasi in componenta preparatelor de multiminerale si multivitamine. Doza zilnica recomandata pentru adulti este de 12-15 mg pe zi.

Seleniu

Este un mineral esential care face parte dintre enzimele care apara organismul impotriva eventualelor deteriorari. Ca antioxidant, are calitatea de a sustine si intari sistemul imunitar si protejeaza organismul de cancer, in mod special de cancerul de prostata. Principalele alimente care contin seleniu: fructele cu coaja, cerealele, carnea, pestele si nucile braziliene. Seleniul este inclus in compozitia a mai multor suplimente cu multivitamine. Aportul zilnic recomandat este de 200 micrograme.

 

vitalitate antioxidant gripă răceală cardiovasculare dezvoltarea organismului sistemului imunitar

Ce părere aveți despre…?

Selectați evaluarea
Evaluați:

Introduceți corect conținutul opiniei [min. 60 semne]

Introduceți corect Prenumele dvs.Prenumele dumneavoastră:

Medimeu.ro este o bază de opinii fiabile despre medicamente 60 opinii medicamente, suplimente și produse cosmetice 3 074 din producte în 142 categorii